Monday, April 20, 2009

Footie




Footie ada dua; satu as a follower satu lagi as a supporter. Follower bese jenis ikut-ikut jek. Orang sokong Chelsea..dier pun sokong Chelsea jugak. Tapi sapa Peter Osgood dengan Jimmy Greaves, haram tak tau.

Follower ni biasa ikut-ikut orang jek. Kalau time team dier kuat.. time tu la dier bersuara. Team rival kalah dengan team lain pun..dier hyper seronok plak. So far..aku bese nampak follower ni dari team Chelshit/Chelskie. Yelah..diorang ni..bukan besar mana pun. Cuba search dalam google utk history dari
tahun 1950 - 1999..ada ker diorang ni menang apa-apa. Hehe.. Bollocks

Supporter biasanya memang akan jatuh bangun dengan team dier. Besenya team-team dengan tradition dan history yang superb..akan ada ramai supporter. Even team-team kecik pun ada supporter diorang sendiri. Kalau team tercorot kat liga pn, stadium still penuh kalau tak full-house pn. Diorang ni quite knowledgeable dengan team diorang. Itu la beza follower dengan supporter. Bukan apa..sebab ada one/two Chelshit yang concern sgt dengan result Man Utd vs Everton smlm. Masa awal season..diam jek. Biler team dah up sket..masing-masing la declare Chelsea power, we are the champions my 'fwen' la..bla bla bla. My 'fwen' my ass you cocksucker fucker. Bollocks!!!!