Wednesday, December 24, 2008

Good Neighbour


Rumah yang aku duduk sekarang ni, bukan rumah aku. Tapi rumah majikan. Kira menyewa la dengan majikan. Nasib baik gak la..kalau tak, bukan murah nak menyewa rumah yang selesa sikit dkt KL nih. Maybe sebab rumah yang aku duduk nih (kondominium) agak selesa, ramai la yang duduk sini kebanyakkannya orang yang kejenya bagus2. Takla macam aku yang keje makan gaji jk.Hehe


Most of them, suka buat hal sendiri. Walaupun aku xberapa peramah, tapi kalau yang ok, aku still tegur or at least senyum dan angkat tangan biler jumpa. Tapi sebab kebanyakkannya xok (pak arab banyak dkt sini..huh), so persepsi aku dekat orang2 yg agak senang nih..is not so good la. Hehe..sorry


Tapi pagi tadi, persepsi tuh agak berubah. walaupun bukan utk semua orang dekat situ, tapi particularly utk neighbour yang sorang nih. Kteorang penah gak tegur2 dalam lif since dier pn ada 2 orang anak kecik, sorang baya2 anak aku. Tapi since dier mcm pendiam, aku jarang la nk tegur sangat, just senyum jk la. Kenapa persepsi aku tu bertukar? Sebab dier tolong aku pagi td. It makes me think that there still good neighbour around.


Dengan aku dukung anak aku sebelah tangan, sebelah tangan lagi angkat baby chair dan wife aku dua2 tangan bwk beg anak, beg dier, beg aku.. nampak sgt kteorang nih xcukup tangan. So biler neighbour aku nih yang duduk dekat level 3A tuh offer utk bawakkan baby chair anak aku, aku mcm tergamam kjp. Malu pn ada sket. Since aku ni orang yang ada adab lagi..hehe..aku terima la offer dier. Thanks bro.. (xsure dier tua dari aku ker tak..tapi aku panggil dier abang..hahaha). Lain kali..aku tolong ko. I always want to be a good neighbour..always...