Friday, December 26, 2008

Recycle


Aku rasa selalu dah kita dengar kerajaan suruh kita semua kitar semula sampah2 dan bahan buangan. Tapi aku rasa..xsemua orang yang buat termasuk aku (aku recycle paper lama jk..hihi). Sebab kalau semua orang recycle...xder la tahap kitar semula negara kita baru 5%. Ni aku dengar daripada berita Bernama dekat Chanel 502, Astro pagi tadi. Negara Eropah, such as Denmark..tahap kitar semula diorang..70%. Beza giler dol...



But the most shocking statement yang aku dengar..sampah sarap negara kita untuk tahun 2005..yg ntah berapa kilo tan metrik tuh... lebih kurang sama dengan 14 buah Menara Berkembar Petronas tuh. Bapak banyaknyer sampah2 kita. Tu tak termasuk sampah masyarakat..hehe



So..aku rasa aku pn nk start recycle la. Bawak barang lama or sampah2 yang boleh dikitar semula ke recycle center. Walaupun harga yang diorang bayar xla mahal mana.. tapi itu one of the effort yang aku boleh buat untuk save environment kita. Aku xnak anak cucu aku hidup bergelumang dengan sampah...Gooshh.