Monday, January 19, 2009

Boikot







Banyak dah pihak yang bagitau supaya kita boikot barangan Israel dan Amerika. Sebab kebanyakan syarikat2 nih..akan menyalurkan sebahagian keuntungan diorang untuk kempen zionis Yahudi. Tun Dr. Mahathir pn dah banyak kali bagitau pasal nih.

Tapi dalam paper Utusan Malaysia arinih..bgtau yang kempen boikot jenama dari Israel dan Amerika nih macam xberjaya jk. Sbb ramai lagi yang selamba jk masuk KFC, McD, Starbucks dan lain2. Maybe la kn..duit masing2 punyer..so suka ati la kot..diorang rasa.

Aku no komen la..sbb dulu memang bese makan dan minum jenama2 tuh. Tapi lepas tgk dkt Palestin tuh..xmkn dan minum benda2 tuh pn xper la. Lagipn..banyak lagi pilihan yang ada.

Nak tergelak aku biler lalu dpn KFC mggu lps. Anak aku pn dan2 jk berenti depan tuh. Terus bdk KFC tu ckp..nk KFC la nih. Aku ckp.. xyah..Yahudi. Terus aku blh dukung anak aku. Xtau lak cmner muka budak tuh. Hehe..kesian pn ada gak. Tp xper la... xbankrup KFC tuh aku xmsuk situ.

Tapi bese la..orang Malaysia nih.. selalu ingat..ala..kalau aku sorang jk yang boikot..orang lain xboikot..sama jk..ekekeke